SUNN XCO PRIM FINEST
09.08.2024 15:44
Upraveno: 20.08.2024 14:05
Moje první jízda s kolem SUNN XCO PRIM FINEST
Pro první pořádnou testovací jízdu nového kola Sunn XCO PRIM FEST jsem si vybral cestu na nejvyšší vrchol Bílých Karpat - Velkou Javořinu. Na novém kole jsem provedl malý upgrade a původní přehazovačku SRAM GX EAGLE LUNAR jsem vyměnil za elektronickou SRAM EAGLE AXS. Pro větší komfort z jízdy jsem využil odpružení sedla AIR SEAT Ultra Light. Na jízdu s elektronickou přehazovačkou jsem byl velmi zvědavý. Moje cesta z Podolí vedla přes Vlčnov, Slavkov do Horního Němčí a odtud již po šotolinové cestě směrem na Kamennů búdu, a dál až skoro pod vrchol Velké Javořiny, po asfaltové cestě. Elektronická přehazovačka fungovala naprosto skvěle, řazení bylo přesné a rychlé a nebyl problém řadit i v prudších úsecích v plném záběru. Díky elektronické přehazovačce jsem se snažil řadit co nejčastěji a využívat různorodosti terénu. Při příjezdu na vrchol na mě čekalo trochu horší počasí, ale jelikož jsem zde byl již mnohokrát neměl jsem potřebu se kochat jinak krásnými výhledy na Bílé Karpaty a do údolí. Po krátkém odpočinku na Holubyho chatě mě čekal dlouhý sjezd do Staré Turé. Při sjezdu ve vyšší rychlosti se v zatáčkách projevila výhoda tuhého karbonového rámu, kdy kolo bylo velmi stabilní. K bezpečné jízdě zajisté napomohly i brzdy FORMULA CURA, které jsou velmi citlivé. Dalším průjezdním bodem byla Hlavina. Odtud až na Kubíkův vrch vede poměrně pěkná cesta, která bývá v zimě při dostatku sněhu hodně využívaná běžkaři. Z Kubíkova vrchu jsem měl více variant návratu, a nakonec jsem se rozhodl pro cestu přes Vápenky zpět na Kamennů búdu a kolem rozhledny Obecnice nad Korytnou do Nivnice, Uherského Brodu a zpět do Podolí.
Přes to, že na Velkou Javořinu jezdím poměrně často, tak tato jízdy byla jiná. Dříve jsem jezdil s převodem 2x10 nyní 1x12 a navíc s elektronickou přehazovačkou. Stejný úsek výjezdu na Velkou Javořinu jsem zvládl o 30 minut rychleji než se starým kolem. Díky tuhosti karbonového rámu jsem se cítil při sjezdech daleko bezpečněji. Velmi dobře se kolo chovalo i v terénu, kde v kombinaci s odpružení sedla AIR SEAT byla jízdy o poznání pohodlnější a otřesy méně citelné.
Celková délka trasy byla 101 km a 1598 m převýšení.